A Lord zenekar és a szcientológia

4-5 évvel ezelőtt Tapolcán járt a Lord együttes. Nagyon jó koncertet adtak, azon a részen távoztam a helyszínről, ahol éppen a zenekar gépkocsijai álltak. Megláttam a zenekar dobosát, s gratuláltam neki a színpadon nyújtott teljesítményéért. Ő megköszönte  a gratulációt, s láthatóan örült is neki. Egy kicsit meglepődtem, amikor kérés nélkül, dedikált nekem egy füzetecskét. Persze, azért jól esett, mégha nem is vagyok az a típus, aki túlzottan nagyra tartaná az efféle relikviákat.

A füzetecske címe, amit kaptam: ,,Az út a boldogsághoz'', amiben általános erkölcsi szabályok taláhatók, ezért - mivel ezekkel azért tisztában voltam - nem igazán fogott meg, már a szájbarágós stílusa miatt sem. A kiadványban jut egy-egy odaszúrás az evolúciónak, a materializmusnak is, sőt az is kinyilatkoztattatik, hogy ,,a hit nélküli emberek szánalmas teremtmények'' - hitetlen materialistaként ekkor orroltam meg igazán. :-)

Körülbelül két hete, ebéd utáni szieszta során, a polcon lévő könyveket nézegettem, s ekkor akadt kezembe újra ez a füzetecske. A hátlapon most már hamar kiszúrtam L. Ron Hubbard nevét, ami rögtön világossá tette számomra igazi eredetét, ami nem más, mint a Szcientológiai Egyház.

A füzetecske hátlapján - a bebiztosítás végett - ez áll:

,,Ez talán az első nem vallásos, hanem teljes mértékben a józan észen alapuló morális kódex. L. Ron Hubbard önálló műként írta meg, ás nem része egyetlen vallásos tannak sem. Újranyomtatása, illetve egyéni terjesztése nem tételezi fel, hogy az illető kapcsolatban áll bármiféle vallásos szervezettel, vagy szponzora annak. Ezért minisztériumok, és azok dolgozói számára megengedhető, hogy nem vallásos tevékenységként terjesszék. ''

Azt nem tudom, hogy a Lord, illetve a Lord akkori dobosa tudott-e arról, hogy valójában kiknek a kiadványát osztogatja, mert el tudom képzelni azt, hogy naivan azt hitte, hogy egy vallásmentes útmutatót adnak az élethez, egy egyszerű alapítvány jóvoltából.

De az nekem nagyon gyanús, hogy a Lord pecsétje is ott díszeleg a kiadványon, ezért az sem zárható ki, hogy a zenekar más tagjai is kapcsolatban álltak/állnak a Szcientológiai Egyházzal. Ezen már meg se kéne lepődnünk, hiszen számos hollywoodi világsztár is nyíltan felvállalja ebből eredeztethető elmebaját.

Kép forrása: http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/tuntetes_szcientologia_ellen

A képen többek között - ha jól látom - Az út a boldogsághoz című kiadvány új kiadása látható, szcientológusok társaságában